Cuprins
„Orice afacere este o afacere care oferă un serviciu. Serviciul tău stârnește un zâmbet pe fața clientului?” Philip Kotler
Trăim în era tehnologiei, o eră în care totul parcă decurge pe repede-înainte. Zilnic apăsăm butonul de fast-forward pentru a trece rapid peste activitățile de bază, doar ca să prindem acel răgaz în care să ne bucurăm de câteva ore făcând ceea ce ne este drag, lângă persoanele care contează. Iar eu nu văd nimic rău în asta. Rutina este acolo pentru a ne ține în picioare, dar nu ar trebui să ne răpească din micile momente și plăceri ce merită trăite.
Sunt fan tehnologie și sunt adepta lucrurilor făcute cu cap, rapid, fără probleme. Nu-mi plac surprizele neplăcute, chiar dacă viața ne rezervă câteva pe parcurs. Iar în ceea ce privește unele sectoare bine delimitate, știu sigur că nimic nu-mi va înșela așteptările.
SHOPPING CU CAPUL ÎN NORI, DAR CU LISTĂ
Experimentăm vremuri inedite pe toate planurile, și este important să ne adaptăm. În luna mai a acestui an mă gândeam cât de norocoasă sunt să trăiesc într-un timp în care am acces la toate cele necesare, cu un singur click; iar dacă simt nevoia să merg într-un loc fizic pentru a mi le procura, SmartCash RMS îmi pune la dispoziție chiar în magazin acel ”singur click” prin care experiența mea va rămâne neîntinată de eroare și întârzieri.
De luni bune încerc să petrec cât mai puțin timp la cumpărături (da, știu, nici eu nu credeam vreodată că voi spune asta), iar acest lucru nu ar fi fost posibil acum ceva vreme, când magazinul aglomerat de la colț gemea de lipsă de eficiență și nemulțumire. Soluția mea la aprovizionarea cu de toate este de ani buni un hypermarket, unde împușc toți iepurii dintr-o lovitură și am cămara și frigiderul ticsite vreo 2 săptămâni la rând. Bașca, mai iau una-alta și pentru curățenie și dezinfectare, că e musai acum, plus câteva articole de igienă și cosmetică, și sunt „good to go”.
Dar nu vă închipuiți că intru acolo și o iau ca zăpăcita printre raioane, fără să știu unde să încep și unde să mă opresc. Nici gând! Sunt omul listelor (digitale), și am telefonul lipit de mâna stângă pe tot parcursul sesiunii de shopping. Iar dacă vă întrebați cine împinge căruciorul, ei bine, al meu viitor soț are mai mereu această sarcină de care încearcă mereu să scape (fără prea mare succes).
CUM NE-A CUCERIT MARELE „H”
TOTUL LA LOCUL LUI
Avem un traseu destul de bine definit de fiecare dată când mergem la cumpărături, și este foarte important ca produsele să fie distribuite pe raioane într-un mod logic, pe o rută ușor de navigat. Mi s-a mai întâmplat să am experiențe neplăcute în care băuturile calde instant nu erau toate în același loc, sau făina și mălaiul erau în cu totul alte sectoare ale magazinului; a trebuit să căutăm acul în carul cu fân timp de câteva minute bune! Acest lucru îmi displace enorm, în special atunci când angajații însărcinați cu raionul respectiv nu au informațiile necesare la îndemână, pentru a mă ajuta.
Însă în locul nostru preferat de shopping (hai să-i zicem marele „H”) nu ne lovim de aceste probleme. Cu ajutorul unui software pentru hypermarket, accesarea rapidă a catalogului de produse sau a oricărei informații de care aș putea avea nevoie în timpul sesiunii mele de cumpărături poate fi făcută chiar de pe raion, de către angajatul cu pricina. Toate informațiile sunt în același loc, iar eu nu trebuie să aștept un răspuns din back-office, orice problemă aș avea. Asta da asistență în timp real, nu-i așa?
TREI LA ZECE LEI
Dar cel mai mult îmi place că în marele „H”, absolut de fiecare dată găsesc produsele mele preferate pe raft. Dacă în trecut aprovizionarea și negocierea cu furnizorii făceau parte dintr-un proces destul de greoi, în zilele noastre SmartCash RMS face posibilă aprovizionarea în mod automat, implementând și eventualele promoții de furnizor la raft. Iar eu sunt chitită pe promoții, în special la acele produse pe care știu sigur că le voi folosi constant, cum ar fi humusul de dimineață sau hârtia igienică din care ne-am făcut cu toții provizii la un moment dat.
Din păcate, de-a lungul vastei mele experiențe de cumpărător mi s-a întâmplat să doresc achiziționarea unui produs cu titlu de promoție, iar odată ajunsă la casă, să aflu că termenii erau cu totul alții decât ce fusese afișat. Necesitatea menținerii unei oferte unificate și asigurarea propagării corecte a schimbărilor de preț la toate rafturile sunt elemente esențiale pentru a menține încrederea mea în hypermarketul pe care îl frecventez.
Iar dacă ai un hypermarket și nu ai etichetele printate corect, nu ai nimic! Etichetele de la raft trebuie să reflecte realitatea, altfel las coșul și plec. Nu vreau să cred că a dat norocul peste mine și am prins două baxuri de șampanie la 50 de lei, doar pentru ca la casă să mi se dea vestea proastă cum că, de fapt, mă costă 500. Mi s-a întâmplat așa ceva, nu cu șampanie, cu suc de morcovi, ce-i drept, dar înțelegeți ce vreau să spun!
CÂND ȚI-O FACI CU MÂNA TA
Însă la marele „H” nu e cazul, căci tot ce-i Smart e la putere. Ne luăm lista la rând, umplem coșurile în doi timpi și trei mișcări, eu furișez printre produsele de igienă și niște prăjiturele care nu sunt aproape niciodată în plan, și ne îndreptăm spre self-checkout. Iar acest element marchează apogeul experienței mele de shopping din toate timpurile! M-am rugat la toți zeii să avem și noi un hypermarket cu soft de self-checkout în oraș, iar când în sfârșit s-a întâmplat minunea și am ajuns în rând cu lumea chiar și aici, unde bate porumbu-n geam, am răsuflat ușurată și mulțumită.
Gata cu cozile, gaza cu respirația străinilor în ceafa mea, gata cu angajata neatentă care îmi scanează același produs de trei ori. De acum rămânea pe mine să fac greșeli—deși cu terminalele POS hyper sincronizate și extrem de user-friendly, orice operație folosește maximum 3 interacțiuni. Cu alte cuvinte, și eu îmi pot scana cumpărăturile fără prea multă bătaie de cap, oricât de zăpăcită aș fi în ziua aceea. Și de foarte multe ori sunt așa, pentru că mă gândesc la mai multe lucruri o dată și încerc să le fac pe toate într-o singură zi. Nici nu pot să-mi imaginez cum va fi shoppingul cu un copil după mine! Noroc cu SmartCash RMS, noroc cu tehnologia de ultimă oră, și mulțumesc zeilor shoppingului pentru comercianții care pun pe primul loc relația cu clientul.
„Cel mai important lucru pe care trebuie să-l faci este să îți dai seama încotro se îndreaptă clienții tăi și cum poți tu să fii în fața lor.” Philip Kotler
Comerciantul trebuie să poată avea la orice oră o imagine de ansamblu asupra comportamentului meu, al cumpărătorului, pentru a-mi pune la dispoziție cele mai bune soluții care să răspundă nevoilor mele. Acțiunile mele în hypermarket, precum și interacțiunile pe care le am cu angajații sunt în măsură să îi ofere comerciantului datele necesare pentru a îmbunătăți relația dintre noi. Deciziile luate astfel, (la scară mai mare, evident) îmi oferă mie siguranța că orice schimbare survenită va fi pe placul meu, că marele „H” va continua să îmi ofere tot ceea ce am nevoie, în parametri optimi, și că voi găsi mereu mixul perfect de atmosferă, asistență rapidă și procese înalt automatizate care să facă din sesiunea de cumpărături o experiență plăcută. Pentru că hai să fim serioși: dacă nici la shopping nu te poți destinde, atunci UNDE?
Fii smart și alege magazinele inteligente. Timpul și neuronii salvați nu se compară cu nimic altceva!
Articol scris pentru SuperBlog2020, sponsor MAGISTER, dezvoltatorul platformei SmartCash Retail Management System.
*Surse foto: smartcash.ro