Cuprins
Igiena este piatra de căpătâi a oricărei societăți civilizate. Este unul dintre motivele ce te conving să-ți comanzi mâncarea din același loc, să apelezi la serviciile de coafură ale aceluiași salon, sau să mergi fără griji la intervenția stomatologică programată. Cu toții ne-am dori ca în incintele de unde ne achiziționăm produsele și serviciile uzuale să se păstreze igiena și curățenia la un nivel mai mult decât decent. Este singurul mod în care ne putem simți în siguranță, în special în perioada dificilă prin care trecem acum.
Este trist că a fost necesară apariția unui virus de contagiozitate mare pentru ca unii furnizori de servicii și produse să ia măsuri pe care eu le consider de bun simț. Multe dintre ele ar fi trebuit să fie deja instaurate cu ceva timp înainte pandemiei, cum ar fi folosirea dezinfectanților la locul de muncă.
Dar cum la noi se aplică și principiul „las’, că merge și-așa”, astfel de lucruri au fost trecute cu vederea timp de ani buni. Ei bine, nu mai merge chiar așa!
Pentru o igienă la standarde înalte în spațiile publice, cu toții trebuie să ne mobilizăm și să luăm măsurile potrivite. Iar asta e valabil oricând, fie că-i miercuri sau sâmbătă, vară sau iarnă, fie că-i 2020 în plină pandemie sau 2025 fără pic de viruși la orizont. Măsurile de igienă și curățenie trebuie să devină un obicei pentru orice furnizor de produse și servicii.
IGIENA LA SALON
Din fericire, există și oameni norocoși ca mine, care au avut parte de antreprenori ce au știut cum să își țină clienții aproape. Am apreciat mereu astfel de afaceri gândite cu simț de răspundere, și datorită implicării celor din spatele lor am avut încrederea necesară să continui cu ei chiar și pe parcursul pandemiei.
Poate că mulți dintre voi nu știați de câte lucruri trebuie să se îngrijească un salon de înfrumusețare înainte și după deschidere, înainte și după fiecare client, și la sfârșitul fiecărei zile. Ei bine, eu sunt în temă cu asta. Pentru simplul fapt că am aceeași coafeză și cosmeticiană de foarte mulți ani, am observat chiar din culise cum decurge totul.
Și nu sunt puține lucrurile pe care trebuie să le iei în calcul atunci când ai o astfel de afacere. În primul și-n primul rând, ai nevoie de mult dezinfectant pentru mâini și de kilometri de consumabile din hartie, cum ar fi role cearceaf și servetele Z. Este necesară schimbarea cearceafului din hârtie după fiecare client, la fel cum fiecare angajat trebuie să își dezinfecteze mâinile și să își schimbe mănușile de protecție după fiecare programare, fie ea la cosmetică, la unghii sau la coafat.
De asemenea, dezinfectarea suprafețelor cu substanțe omologate ce au eficiență sporită împotriva virușilor și bacteriilor este de maximă importanță. Și să nu mai vorbesc de ustensile! Este neapărată nevoie de o sterilizare completă a acestora înainte de fiecare client. Toți cei care dețin saloane de înfrumusețare trebuie să înțeleagă asta. Sunt zeci de persoane care trec prin acel loc zilnic, și atât patronul, cât și angajații sunt responsabili pentru siguranța lor.
Relația de prietenie dintre mine și patroana salonului mi-a permis să observ ritualurile de igienă din diverse momente ale zilei, și nu doar atunci când acestea mă priveau pe mine. Încă de acum câțiva ani, Ami purta masca atunci când mă pensa. Cu atât mai mult a purtat-o pe parcursul acestui an, când noile reglementări au impus luarea unor noi măsuri de igienă și curățenie în saloanele de înfrumusețare. În afară de purtarea măștii pe tot parcursul programului, fetele de la salonul meu erau deja obișnuite cu toate celelalte reguli. Imaginați-vă cât de ușor le-a fost să reintre în normal!
Ce-i drept, în ultimele luni a fost nevoie de comenzi mai ample la furnizorul lor de consumabile, Medicale-Shop.ro, dar siguranța lor și a clienților a primat. Cu siguranță nu era momentul acum să facă rabat de la calitate.
Este important să ai acces la un hub care-ți pune la dispoziție tot ceea ce ai nevoie pentru a-ți conduce afacerea în condiții optime de igienă. Ami a ales să achiziționeze totul din același loc pentru un plus de eficiență și fiabilitate, iar Medicale-Shop.ro face treabă bună până acum.
LA STOMATOLOG, FĂRĂ GRIJI
Și pentru că tot vorbim de spații publice unde igiena este extrem de importantă, am câteva vorbe de laudă și pentru clinica de stomatologie pe care o frecventez. Vă vine să credeți că noi am mers la dentist de fiecare dată când am avut nevoie, chiar și în contextul pandemiei? Vreți să știți de ce? Pentru că avem încredere.
Iarăși, încrederea este de bază atunci când vine vorba de fidelitate. Ne punem baza în serviciile stomatologice puse la dispoziție de către medicul nostru, și nu ne-a câștigat de pacienți doar prin priceperea de care dă dovadă. A fost vorba de un întreg ansamblu de factori, printre care curățenia menținută în cabinete și felul în care întreg personalul respectă cu conștiinciozitate normele de igienă.
Încă de la deschiderea clinicii acum câțiva ani, Anamaria a pus accent pe respectarea normelor în vigoare, și ceva în plus. Deviza ei este „Better safe than sorry”, și doar știm cu toții câte boli își pot face de cap în cabinetul unui dentist. Cu acest lucru în minte, pentru siguranța sa, a întregii sale echipe și a pacienților care-i calcă pragul, medicul meu stomatolog a luat toate măsurile de siguranță pe care le-a putut lua chiar din prima zi de activitate.
Pe lângă dezinfectanții și echipamentele de protecție de calitate superioară nelipsite din depozitul clinicii, Anamaria are mereu pus deoparte un stoc de consumabile medicale pentru situații de urgență, cum ar fi lipsa pe stoc la furnizor. Am apreciat întotdeauna dedicarea ei și grija pentru pacienți, neclintite în fiecare zi, de luni până sâmbătă.
Cât timp voi fi înconjurată de astfel de afaceri exemplare, eu și familia mea vom putea sta fără griji, în orice context. Altfel ai încredere într-un loc în care podelele sunt dezinfectate, curățenia este menținută peste zi, și măsurile de igienă sunt respectate 100% de către toți angajații. Nici nu aș trece de ușă într-un cadru ce nu se conformează regulilor, darămite să cumpăr vreun serviciu!
Orice antreprenor sau instituție publică ar trebui să aibă asta în vedere. Nu câștigăm doar noi de pe urma respectării normelor de igienă în vigoare. Din contră! O igienă ca la carte ne va menține pe toți mai sănătoși, afacerile vor înflori pe baza fidelizării clienților, și legătura dintre client și furnizor va fi una tot mai strânsă. Cu astfel de măsuri în loc, întreaga comunitate are de câștigat.
Și ca s-o spun pe șleau, poate că acum eram mai puțin afectați de această criză mondială în care igiena primează, dacă toate spațiile publice ar fi acordat mereu o importanță sporită dezinfectării spațiului de lucru, curățeniei și respectării regulilor—lucruri normale, de altfel, în unele medii. Dar totul se învață. Vă invit pe toți cei care aveți o afacere să țineți minte că e normal să ai în vedere siguranța staff-ului și a celor care vă intră pe ușă. E normal să porți echipament de protecție atunci când domeniul de lucru o cere. E normal să îți dezinfectezi mâinile și să îți menții spațiul în care activezi curat și igienizat. Și e normal să ceri toate aceste lucruri de la persoanele care vor să îți vândă ORICE.
Articol scris pentru SuperBlog 2020, sponsor Medicale Shop
Surse foto: MedicaleShop.ro, Freepik.